събота, 8 февруари 2014 г.

Супа топчета. Страшна работа. (статия с продължение)

Дълго се чудех с какво да направя тази статия по-различна, защото тази супа е традиционно българско ястие. За всички, които си мислят, че българската традиционна кухня е смесица от кухнята на балканския полуостров и нямаме с какво да се гордеем - напротив - имаме.
Супа топчета.
Вкусна, засищаща и много подходяща за зимния сезон. Може да бъде много интересна за ценители на кулинарното майсторство по цял свят. Само се замислете в колко ресторанта я предлагат. Аз не се сещам за нито един... но не ми се влиза в по-дълбоки разсъждения, как не умеем да ценим това, което сме наследили.
Сигурна съм, че приготвянето на тази супа ще е много забавна за родители с малки деца, защото оформянето на топчетата е чудесно креативно забавление за малчовци :)
В интернет няма много информация за приготвянето на супа топчета,подходяща за вас, ако не сте врели и кипели в кухнята. Аз, смея да кажа, съм вряла и кипяла, но в соса на собствените си притеснения и кулинарни грешки... Затова не ми беше супер лесно да се ориентирам с рецептите. Има супа топчета с ориз, с картофи, с фиде и още някакви по-странни разновидности.
Аз направих микс от две рецепти - сложих ориз в каймата, а в супата - картофи и застройка. И сега спокойно мога да казвам "А моята супа топчета се приготвя...". Не знам, дали ми вярвате, но това ме прави много горда и щастлива. А и тази рецепта внесе доста уют и положителни емоции вкъщи. Любимият каза "Много се радвам, че точно любимата ми супа се получи". Изобщо - владея магии. Понякога съм вещица, ама понякога съм фея! :)
Продукти:
за бульона:
повече от 2 л. и по-малко от 2,5 л. вода;
1 голям картоф
1 голям морков
1 глава лук (аз не ползвам много лук, както знаете)
Сол на вкус - близо една супена лъжица
За топчетата:
500 гр. кайма;
На дъното на чаената чаша - 1 пръст ориз;
1 яйце;
1 супена лъжица чубрица и половин супена лъжица сол.
за застройка:
половин кофичка кисело мляко;
1 яйце;
1 супена лъжица (непълна сол).

Ииии...приготвяне!
Ами приготвянето ще е във втора част на статията, защото беше прекалено вълнуващо и ми се иска да му отделя повече внимание. Трудно можете да си представите колко галимации могат да станат с един морков и един картоф... И с десетки каймяни топчета...

До тогава - спокойствие и топла храна! А днес ще правя сладкиш с къпини, специално за моята бременна приятелка и съпругът й - Кулинарният ангел. Тя вчера ме попита "А какъв сладкиш ще купиш за събота?" и аз доста се засегнах... Аз не знам кво се очаква да сготвя - гювеч, който изобразява "Тайната вечеря" ли, че да почнат да ме взимат насериозно...







Няма коментари:

Публикуване на коментар