сряда, 12 февруари 2014 г.

Бърза вечеря за двама

Имах много доброто желание, да направя една вкусна супичка със спанак и нахут. Обаче се оказа, че наистина е хубаво да се чете предварително. Доста често се случава нещо в бързината да не съм дочела и домислила и да импровизирам. В този случай не бях накиснална нахута. Впоследствие прочетох, че се кисне 24, или 14 или 12 часа преди да се готви.
Е, добре... такъв изпечен готвач като мен не може да се уплаши лесно. Всъщност може, но исках да си придам професионален вид пред любимия и ако е възможно, да не става ясно, че съм допуснала грешка (отново). Стана ясно.
Продукти:
Колкото пилешки филенца имате,
Колкото вино сложите, за да покрие филенцата;
По-малко от супена лъжица олио;
Млян черен пипер;
Сол;
Копър и чесън.
Как ги приготвих - без много да мисля, супер решително взех филенцата, които бяхме купили за супата. Разрязах ги през цялата среда, за да направя по-плоски парчета. Извинете - исках да ги разрежа така, но ме хвана страх, да не се порежа и просто ги поиздялках. Получи се по едно по-голямо плоско филе и 2-3 по-дребни парчета от всяко. Пак е вкусно.
Накиснах ги за по-малко от 30 мин. в импровизирана марината. За по-малко от 30 мин. защото бяхме гладни и нетърпеливи и най-вече, защото не знаех, дали моята марината е ок. А импровизацията съдържаше - богато количество бяло вино, много малко олио, смлян черен пипер на око (хубавичко да покрие повърхността) и сол.
След това ги слагам в керамични тиган без мазнина.
Готовите филенца събирам в купа с похлупак, за да са топли. Докато са топли, им слагам ситно нарязан чесън и копър в купата. Купата се хваща с две ръце с капака и се разджуркват вътре. Аз това последното не го мога, хубаво е да има някой с по-здрави ръце. А и не го знаех тоя трик, де... този с по-здравите ръце ми го каза.
Накрая ги понапръсквате с лимон и си ги хапвате с препечени филийки с гуакамоле, на което моят любим слага толкова чесън, че всяка паста за зъби е безсилна и на сутринта май припадна, като опита да ме събуди. Въпреки това гуакамолето е страшно вкусно и полезно.
П.с.: Миличък, докато пиша от това, дояждам гуакамолето с ЧЕСЪН от снощи. Като се прибереш ще те целувам повече от всякога и дано започнеш да се ограничаваш, да го сипваш навсякъде...

Няма коментари:

Публикуване на коментар