вторник, 18 февруари 2014 г.

За ориза и оризите

Ориз "Жасмин" не е жасминов ориз....
Яла съм жасминов ориз няколко пъти само в ресторанти. Страхотен вкус според мен. Много ароматен, много мек... И нали съм си Йовка, реших че ако си купя ориз "Жасмин" на Крина, то е същото. Не е същото, има доста хляб да изям, докато стигна кухнята на тайландските майстори (и ориз).
Обаче искам да направя една вметка за продуктите на Крина, които съм използвала и да помоля някой да ми препоръча друга марка.
Нахутът им мирише на кисело зеле, дребен е и трудно се вари. Всеки ориз, който сме взимали досега - бял, кафяв и този "Жасмин" се вари с доста повече вода от написаното на опаковката. А ако не сложиш колкото трябва вода в началото и само добавяш - става безвкусен. Вярвайте ми, доста пъти вкъщи или хрупкаме ориза или не знаем на какво има вкус...
Жасминовият ориз се отглежда в Тайланд, расте между Септември и Декември. Бял като сняг, не се слепва и има страхотен аромат. Специфичното е, че се вари с много малко вода. 1:1 или 1:1,5. Ако намерите истински жасминов ориз, може да го сварите така: 1 чаена чаша ориз с 1 чаена чаша вода се слагат на котлона. Следи се внимателно и в момента на кипване, се маха капака на тенджерата, температурата се намалява и се оставя още 20-тина минути. След това се маха от огъня и се държи още 5 мин. в горещата тенджера. Леко се разбърква. По отношение на подправките ви съветвам, да се отдадете на въображението си, след като е готов. Помиришете го, опитайте и преценете дали и какво да добавите - зеленинка, сол, малко масълце... Според мен е най-подходящ за гарнитура на морски дарове и риби.
Що се отнася до ориз "Жасмин" на Крина - вари се 1 чаена чаша ориз с 3 или 4 чаени чаши вода. На опаковката пише 1:2. Не мога да си обясня какво печелят с това... Както и да е. Вари се, докато стане ядлив. От куркумата на Bioset (от които също не съм доволна и ще се радвам на препоръки) слагам една чаена лъжица, защото тяхната куркума не е много ароматна като че ли. Почти пълна чаена лъжица сол и в намазана с масло тавичка (за да дръпне от масления аромат), го слагам за няколко минути да запече въ фурната.
Определено не става за основно ястие вечеря, но като гарнитура към една свинска пържола е супер! Жалко, че не се бях сетила и на любимия му се наложи да вечеря гарнитура... Добре, че е винаги подготвен за изненади и е търпелив.
Нещо ново, което добавям почти месец след написването на статията - ориз Басмати на Фамилекс. Хубав е и се готви така, както пише на опаковката - 1:2,5 :)
Хубаво е, да не се забравят двете чаши вода преди хранене с месо и ориз, както и да се комбинира със салатка.
Също е хубаво да разбера най-накрая кои са хубавите продукти в магазините и да спрем да ядем безвкусно. Помагайте!

Няма коментари:

Публикуване на коментар