понеделник, 3 февруари 2014 г.

Моето неделно чудо - палачинки!!!

Да започнем с хороскопа ми от актуално.ком за Палачинковия ден неделя: "В този ден ще имате щастието да изпълните нещо, което съкровено сте желали. Оставете се да изпитате щастието си изцяло." Еййй... много познавате, бе! :)
В прекрасната неделна утрин това, което естествено се случи е, че се успахме... Паниката от успиването (защото и в неделя имам доста задачки) и сладката тръпка, че ще пробвам нещо ново доста ми вдигнаха адреналина. 
Почна се щурането из къщи – храна за котката, набързо фреш, рецептата да е налице... Малко да си порева, че съм забравила да купя ванилия, въпреки, че изрично ми беше напомнено от добри хора във фейсбук...
Когато аз се щурам, се забелязват две явления – котката започва да тича с извит гръб и бухнала опашка из апартамента, а любимият си намира тихи занимания извън обсега на центробежната ми сила. В случая тихото му занимание беше да ми сглоби миксера на кухненския робот. Щото вече е прочел статията за хляба


и подхожда малко по-внимателно...
Бях получила няколко рецепти тук и на https://www.facebook.com/nadiacantcook и естествено, избрах най-лесната.
Ето и небходимите продукти:
2 яйца;
2 чаени чаши брашно;
2 чаени чаши прясно мляко;
½ чаена чаша вода (може и газирана);
Ванилия... заместих злополучната липса на ванилия с 2-3 щипки бакпулвер с ванилия, който имах.
Приготвяне:
Аз изсипах горните съставки в добре сглобения кухненски робот и се оказа, че животът ми е песен, защото те се разбъркаха сами в идеална хомогенна смес. Замислих се сериозно какво бих правила, ако го нямаше робота. С електрически или ръчен миксер също се получава добре. Сетих се за баба ми – тя ми правеше палачинки, като разбъркваше сместа с вилица. Обаче тя определено можеше да разбива добре. Учила ме е като малка, но за съжаление годините май са поизтрили тоя skill... С робота обаче се получават доста мехурчета. За мехурчетата ме бяха посъветвали, да подържа сместа час и половина в хладилника, но както разбрахте – нямаше време... Затова започнах ГПП (Голямото Правене на Палачинки).
ГПП имаше 2 повторения – единият път сутринта и единият път вечерта. Вторият път се наложи, защото наивно си бях повярвала, че съм разбрала грешките от първия път и ще ми се получи по-добре. Ама не... трябва още. Любимият ми каза „Моля те, не се притеснявай, другата събота ще ти дам възможност да ми се реваншираш“... Тооо тва да не е мандра за палачинки... както и да е J
И при двата опита исках да постигна приятно тънки, кръгли палачинки. Постигнах приятно дебели палачинки с назъбени краища.
Кажете ми защо?
Правих ги в неголям тиган. Разстилах добре с черпака, даже пробвах с черпака малко да ги оформям отгоре. Сложих само в началото олио. Какъв е трикът?!
Обръщах ги лесно със шпатулата, защото не бяха големи и не бяха тънки. Тук проблеми нямаше.
В крайна сметка – бяха страшно вкусни, изчезнаха за секунди. Моят мил извади някакво супер вкусно боровинково сладко, направено от майка му и се получи един весел празник по домашному. Той беше супер доволен, че цял ден няма да слуша за здравословно хранене, а ще си праскаме палачинки на корем, а аз бях доволна, че все пак имам някакъв първоначален успех J

Прилагам снимков материал и чакам предложения за неделни закуски J

2 коментара:

  1. Според мен основно са набухнали от заместителя на ванилия-бакпулвера ти с ванилия. И другото трябва да е определено гъсто тестото като боза, дори малко по-рядко . Сипвай с черпака или кафена чаша в средата на тигана и с въртеливи джижения разливай до пълно покриване на дъното, за да приеме идеално кръгла форма. Ако не достига смес увеличи количеството и обратно(намали) ако остава дебел слой, който е неразнесен.

    ОтговорИзтриване
  2. да, бакпулвера ги набухна, това е сигурно... нещо не ми се получава с тоя черпак. обаче успявам да ги разлея по тигана в кръгла форма. имам предвид - успях да разлея 3 от 20... ;)

    ОтговорИзтриване