сряда, 5 февруари 2014 г.

Кулинарна чест и леща

Гениалните неща са прости.
Имам лекото подозрение, че съм доста гениална...
Защо избрах точно тази супа и защо съм твърдо решена, да я готвя често и все по-добре, може да видите малко по-късно в статията, която подготвям в момента.
А сега ще ви разкажа как дадох всичко от себе си, за да може да се получи нещо от тая леща! Искам да споделя, че проектът „леща“ се осъществяваше между ученето ми за курса по основи на храненето, клюкарстването с Ети и опитите да изтръгна едно перце от лапите на котето, за да не стане фал... Но нали съм Wonder woman J  Между другото, ако не сте наясно с точната дефиниция на Wonder woman – a woman who can make you wonder…
Предполагам, че продуктите за леща ги знаете всички:
1,5 чаена чаша леща. Доста от рецептите в интернет са за червена леща, но когато пазарувахме, получих скептичен подглед тип „над очила“ и реших да не напрягам милия ми с новости и да взема обикновена леща... нали сме си двойка класици J
8 чаени чаши студена вода                    
1-2 моркова, според вкуса ви
половин или цяла глава лук, пак според вкуса ви
един домат нарязан на ситно или няколко лъжици домат от консерва
по една супена лъжица  сол и чубрица
черен пипер на вкус,
няколко скилидки чесън
аз добавих чили на око
Приготвяне:
Сипвате чашата леща и отгоре чашите студена вода, включвате на умерен огън и чакате да заври. През това време нарязвате лука и морковите на ситно. Аз още не съм се научила как и ги режа като за салата. Моля ако някой може да ме посъветва как - да го направи.
Когато заври, намаляте огъня, сипвате морковите и лука и оставяте да къкри. Не знам колко време се вари, но с опитване може да разберете. А като видите, че е почти готово, слагате домат, чесън, черен пипер, чубрица и сол и оставяте още десетина минути.
Всичко до тук е чудесно, като изключим, че Ети ми се смееше, че съм много сериозна и напрегната, и изглеждам сякаш изстрелвам совалка. Също така, доста ми досаждаше и се буташе да разбърква лещата... Честно казано, случайните ми наблюдения над готвене с друга дама аматьор, потвърдиха тезата ми, че черпакът е предмет с магическа сила. Жените подсъзнателно се стремят към него, чувстват се по-уверени и грациозни с черпак в ръце. Не ми е ясно защо още не сме виждали манекенка с черпак, на корица на Cosmopolitan например.
Но да не се отклоняваме толкова... Когато моята леща се свари, се забелязаха някои неща. Едро нарязаният лук и морков много биеха на очи, а и понеже бях сложила повече вода, отколкото ви казах на вас, лещата беше и доста бистричка. Но понеже вече в мен се обажда някаква кулинарна чест, не бих позволила да се изложа. Моят най-добър приятел блендера се притече на помощ и се получи вкусна крем супа. А откровено казано, чилито добавих, за да се подмажа на любимия, защото той обича люто и да си затвори очите за някои евентуални недостатъци. С препечени филийки се получава много приятна вечеря.

П.с.: Котката все пак изяде онова перо и стана фал, а на Ети ще й купя розов черпак да си има...

Няма коментари:

Публикуване на коментар