петък, 24 януари 2014 г.

"Пиле с вода" ли?! Яж супичка!

Пилешката супа наистина помага срещу грип! Ето тук една статия на New york daily news за веществото карнозин и защо е хубаво редовно да си хапваме от тази класика в жанра. Излишно е да подчертавам, че пилешката супа (приготвена добре) има добра хранителна „плътност“. (какво означава този термин, може да прочетете тук)
Е, аз няма да оставам по-назад, я! Каква домакиня, готвачка и жена чудо ще съм, ако не спретна една ароматна пилешка супа? Засега не мога да твърдя, че съм тия три неща, щото според любимия вместо вкусна супичка се получи „Пиле с вода ли има за вечеря Наде?“...
Обаче ако се придържате към рецептата по-долу, вие ще успеете 100 про! J
Продукти:
1,8 до 2 литра вода – това е важно, защото А) аз не слагам готови бульончета, защото са изкуствени-вредни-за Бога не яжте! продукти, Б) варя купено, а не домашно пиле и за да не се размива аромата, трябва по-малко вода и В) за да не вадя бутчета от врящата вода, да ги обезкостявам и да връщам месото обратно да ври, защото тва си е супер сложно, аз нарязвам филенца. Филенцата не са толкова ароматни и... виж б). Ако бях сложила толкова вода, а не 2,5 л., както прочетох в някаква измислена рецепта, нямаше да чуя горецитирания въпрос...
Една тарелка или около половин килограм пилешки филенца
2 моркова (ама аз слагам по-малко, че тва с варените моркови не ме влече)
1 глава кромид лук
1 червена чушка
Едно гнездо фиде
Супена лъжица масло
Магданоз – колкото ви изглежда красиво и ароматно в супата
Сол – повече от една чаена лъжичка и по-малко от две... соленото ТОТО ми е от най-големите трудности при готвене
Смлян черен пипер – колкото обичате
Лимонов сок  - аз не добавям, но защо не?

Приготвяне:

Нарязвате филенцата на каквито парчета ви е приятно. Аз ги нарязах на съвсем прилични среден размер, ама се оказа, че бабата на моя човек ги режела по-на дребно... Аз ако можех да готвя като Баба, щях...не знам, да съм много надута, сигурно!
Слагате ги във водата, включвате на по-висока степен котлона и смело варите, докато кипне. Когато кипне, ако сте като мен, ще ви премине цялата смелост. Щото идва моментът на премахване на пяната. Помните ли, че ви разправях за отпенването на телешкото? Това е не по-малко гадно... пфу!
След това сипвате обелените и нарязани на дребно моркови и лук.
Намалявате котлона и варите супичката 30-40 минути или до пълно сваряване на месото. Това „пълно сваряване“ го разбирайте като лесно набучване на вилицата и да изглежда сгодно за ядене.
Слагате нарязаната на дребно чушка. Аз без да искам я сложих още с морковите и лука, но нямаше покъртително лош ефект. Мисля си, че е по-красиво с червена чушчица.
Увеличавате котлона и чакате супата да кипне. Когато кипне, прибавяте фидето и маслото. Невероятният ми майсторски гурме опит с готвенето до тук, ме е довел до слагане на сол ето в тоя момент. Защото в различните рецепти солта се слага на различен етап от приготвянето и никъде не съм видяла указано количество.
Варите още 10-15 минути на по-слаб огън.
Сваляте от котлона и поръсвате с черен пипер, колкото ви е приятно. Аз накъсвам измития магданоз в тенджерата, щом я махна от котлона, но по принцип (до колкото разбирам), се накъсва свеж на всяка порция при сервиране.
И моля ви – не правете като мен и не изнасяйте лекция по време на храненето, колко полезна е супата, какво съдържа, как трябва да се яде и пр. Защото на третото ми академично прокашляне, моят човек почна да ме гледа малко над очилата... Не е точно „любовен поглед“ J

Бон апети!

Няма коментари:

Публикуване на коментар