вторник, 21 януари 2014 г.

Телешко варено или как щяхме да останем без вечеря....

Много обичам телешко варено! И смятам, че е достойна супа за истински мъж. Ето защо след като два дни подред любимият ми къса нервите, реших да успокоя топката и да го зарадвам с една хубава супичка по тази рецепта

Изглежда просто – продукти:
около половин килограм телешко (аз взех едно телешко „за готвене“)
3 средно големи картофа
3 моркова (аз не обичам много и слагам по-малко морковки)
1 глава лук
сол – две чаени лъжички
черен пипер на око
супена лъжица масло
магданоз, колкото ви харесва

Приготовление:
Такааа... веселба голяма! Първо нарязвате телешкото на сравнително едри парчета и го слагате в една голяма тенджера с три литра вода. Варите и го чакате да омекне. 
Знаете ли аз какво направих? 
Първо – сложих го в една по-малка тенджера с два литра вода и го пресипвах в голямата. Опръсках се с мазен бульон и надлежно си записах, да ви предупредя за голямата тенджера. 
А и трябва да ви предупредя за още нещо – така нареченото „отпенване“ е, когато се е събрала гнусна кафява пяна на повърхността и вие с една решетъчна лъжица трябва да я оберете в някоя чинийка и да я хвърлите в мивката. Ужасно е... готвенето е dirty business...
Месото омеква за час и половина-два, ако НЕ сте направили следните неща:
-       a) пресипване от тенджера в тенджера;
-       b) няколко пъти добавяне на вода, защото не сте сложили достатъчно;
-       c) любопитно вдигане на капака на всеки 10 мин. – месото си е там, спокс...
Та, докато чакате милото телешко да омекне, може да нарежете на едро картофите и лука, а морковите на кръгчета и да си гледате кефа още около час и половина. Но може и като мен - да се въртите в кръг в кухнята, да отваряте тенджерата и да звъните за съвет на всички, които се сещате, че готвят. На мен тези хора предимно ми се подиграват, но майтап да става... Също така може да откриете, че в хладилника няма картофи и да звъните на пожар на любимия си, за да ви каже, къде са картофите! Паниката от липсващите картофи е по-важна от служебните му задължения, естествено! И между другото - май никой не държи картофи в хладилник...
Каквото и да сте правили, докато телешкото е вряло, така или иначе ще дойде сакралният момент на омекване и смело що изсипете нарязаните зеленчуци. 
В моя случай дойде мъжът в къщата и мило, но все пак стреснато се хвана за главата. Водата била малко, солта се слагала накрая, щото месото се стягало, температурата на котлона била висока.... Аз имам 6 степени на котлона, той го сложи на 3... според мен трябва 4-5, ама нейсе.
Трябва да отбележа, че до момента на прибирането му вкъщи, месото беше стояло на котлона вече един час, но беше доста жилавичко. И той си намали котлона, сложи вода и го гледаше с решителен изпълнен с надежда поглед още около 45 минути.
През това време аз си мислех: „Е какво, не мога да готвя, но поне съм си красива... Няма да се откаже от мен“. Трябва да ви кажа, че освен ако не сте Анджелина Дж., не трябва да разчитате на красотата си, след като сте се омазали с телешки бульон, стояли сте над телешката пара и косата ви е щръкнала, но за сметка на това дрехите ви миришат.
Той не ме заряза и тази вечер. Сложи зеленчуците и още сол, сложи  масло и така още 10-15 минути вече приличащото на супо поседя на котлона. Накрая накъса магданоз.
Препекохме си филийки, сипахме си вино и резултатът можете да видите на снимките. Получи се!


А защо телешкото варено е полезно?  може да видите тук J

2 коментара:

  1. Ох, много се забавлявах, докато четях! Браво, че въпреки всички премеждия все пак се е получило! Наистина готвенето не е хич лесна работа!
    http://thingamyjic.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  2. Виждам, че ти имаш интереси в друга насока, но все пак - ако се сетиш за някоя рецепта - давай я :)

    ОтговорИзтриване