вторник, 16 септември 2014 г.

Ризото с кафяв ориз

Ей, голяма борба с кафявия ориз... Няколко пъти сме пробвали да го правим вкъщи и нещо все не е съвсем наред. Но, както знаем, аз съм непоколебима в решимостта си да готвя и да се храня здравословно и не се колебая да жертвам време, тенджери, надежди и спокойствието на любимия си... Напоследък забелязвам приятната тенденция по-скоро да успявам в несигурните си битки в още по-несигурния свят на кухнята.
Та... за да направя ризото с кафяв ориз, прочетох много рецепти на български и английски и нищо не разбрах. Помолих за помощ в една кулинарна група във фейсбук, но започнаха да ми отговорят след като почти бях готова с оризчето :)
Рецептата, която ви давам е моя интерпретация и смятам, че е сполучлива. Няма пържене, зеленчуците се слагат значително по късно, за да запазят полезните си свойства и вкуса. Според повечето указания, преди готвене оризът трябва да се изплакне три пъти и да се накисне във вода за 30 мин. Аз го киснах няколко часа, мисля че по-дългото накисване е по-добро за готвенето.
Пригответе си един час време за приготвяне на това ризото.

Продукти:
* хубаво е да имате дълбок тиган, иначе не става.
1 чаена чаша кафяв ориз;
1 глава лук;
1 чушка;
1 морков;
200 мл. бяло вино или розе;
250 гр. гъби;
50 гр. масло;
сол;
черен пипер;
* мисля, че може да се добави и малко магданоз накрая.

Приготвяне:
В тигана се слага дебел слой олио, след което се мятат гъбите. Гъбите също пускат вода. Когато се свият, сипвате и ориза с още три чаени чаши вода. Котлона трябва да е на средна степен загряване. Например, моят котлон има 9 степени, аз го приготвях на 5-та.
Бъркате известно време и оставяте на спокойствие водата да си извира. И ако някой, иска да ми направи забележка, каквато ми направи моят любим, че "се вари в тенджера", да има предвид, че докато аз мия съдовете, ще варя в тигана!
Зеленчуците се нарязват на ситно или се пускат в кухненския робот, за да стане чудесен зеленчуков микс.
Когато водата е вече почти на нивото на ориза, слагате маслото, зеленчуците, сипвате виното и разбърквате добре. Сега сол и черен пипер на вкус.
И от тук вече има системата "опитвам - доливам". То ест - ако зърната не са приятни за ядене, а течността в тигана намалява - доливате вода.
Целта е ризотото да бъде сварено, не разкашкано, да няма вода, но и да не е залепнало по тигана.
Вкусно и полезно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар