събота, 13 септември 2014 г.

Необикновена леща!

Да започнем с това, че лещата е суперхрана. Нискокалорична, с минимално съдържание на мазнини и с нисък гликемичен индекс, лещата е чудесна вечеря. За сметка на това е източник на витамини В комплекс, доста полезни минерали, както и на така необходимите ни фибри.
Това, което този път избрах да сготвя и за малко не ме докара до инфаркт е зелена френска леща. Звучи ми доста изтънчено и нямах търпение да се заема с нея, а накрая се получи нещо, което изобщо не очаквах. Не се получи супа или яхния, а просто леща :) Беше много вкусно и смятам, че това ще е гарнитура, която редовно ще поднасям към вечерите.

Продукти:
1 чаена чаша леща;
1 голяма червена чушка;
1 неголяма глава лук;
1 среден морков;
1 пълна чаена лъжица лют червен пипер;
сол.

Приготвяне:
Лещата се измива и се вари с 9 чаени чаши вода. 
Както казах, това ястие не е супа или яхния, така че се вари, докато водата изври. Разбира се, трябва да опитвате от време на време, за да сте сигурни, че не е недоварена и че няма да се разкашка. Варенето може да отнеме и повече от час.
Когато водата намaлее наполовина, се слага зеленчуковият микс от чушка, лук и морков. Аз ги нарязах на много ситно с кухненския робот.
Когато остане малко вода, сипвате солчица и лютичко (може къри).
А когато почти не остане вода и сте сигурни, че лещата е сварена - готвенето е приключило.
Прецежда се и се премества в друга купа, аз полях малко със зехтин за вкус и съвсем не сбърках. Ако сте като нас - гребете с лъжици направо от тази купа и мляскате като прасенца :)

На снимката ще видите, че аз варя лещата в уок тиган, а не в тенджера. Това е защото първоначално я бях сложила в керамична касерола, която се разцепи с пукот върху котлона. След като с котката се приземихме от подскока си, предизвикан от звука на разцепваща се касерола и котката избяга, аз видях, че гореща вода се разлива от по цялата печка... Някак си се хвърлих върху касеролата и успях с ловкостта на черна нинджа да прехвърля съдържанието в първото, което ми попадна... уок :)
И така - както казах - иска се талант, за да си организираш инфарктна ситуация с леща.
Бон апети!



Няма коментари:

Публикуване на коментар