събота, 20 юни 2015 г.

Бисквити от сусамов тахан, мед и бадеми :)

Обожавам сусамов тахан. Може да е калорийна бомба, но е истински полезен продукт, с високо съдържание на витамин Е, В1, В2, В3, В6, омега 3 и 6, както и  магнезий, цинк и мед :)Сусамов тахан аз ям направо с лъжицата от буркана, намазан на филия или разбъркан с мед в съотношение 2:1 в полза на тахана. Така става като халва.Така, де... ям тахан и ушите ми плющят.

Ето защо не е изненадващо, че направих сериозно проучване кои таханови сладки ще са ми най- на сърце да приготвя. Честно - не мога да се занимавам с ядкови млека и разни подобни, нито пък ме грабна Марта Стюарт с нейните две чаши захар. Затова реших, да взаимствам от блога Вкуснотека. Не познавам авторката, но изглежда много приятна и ми харесва какво готви. Тя е взела рецептата от друг блог, там пък от трети... Така е то с хубавите рецепти - не можеш да им хванеш края :)

Да не се отплесваме! Ето моя лесен и чудесен вариант, който е сладък, колкото за wellness coach. Ако сте решили, че на първо място ще поставите грижата за това колко ви е сладко, а не как ще ви се отрази - направете тахана и меда по 150 гр :)
Продукти:
* в другите блогове пишат, че им се получават по 20 бисквити, на мен ми се получиха 12-14 :)
100 гр. сурови бадеми
100 гр. брашно
200 гр. сусамов тахан (добре е, когато консумирате тахан, да е пълнозърнест)
100 гр. мед
1 ч.л. сода
1 ванилия
малко канела за аромат





Приготвяне:
1. Бадемите се смилат в блендер. Да са по-скоро на трохички, отколкото на брашно, за да се усещат повече 
2. Брашното се пресява и в него се разбъркват содата, ванилиите и канелата
3. Брашното и смлените бадеми се смесват равномерно
4. В отделен съд се бъркат таханът и медът, докато се получи хомогенна смес
5. Смесват се сухите съставки с таханово-медените и се бърка, докато се получи едно приятно меко тесто

6. Тестото не е лепкаво, така че с ръце може да оформите малки топчици и да ги приплеснете като бисквити
7. Бисквитките се нареждат в тава върху хартия за печене

8. Пекат се на 180 градуса 10 до 15 минути. Моля ви, гледайте ги внимателно, защото от снимките по-надолу може да видите какво се случи с моите...

Мир на праха на загорелите бисквити и нека тези след тях никога не загарят! Защото, когато фурната запуши, а котката се разкиха френетично, стори ми се, че единият Конник на Апокалипсиса - Глад, потропа на вратата на почтения ми дом...


Няма коментари:

Публикуване на коментар