събота, 23 януари 2016 г.

Канелени кифлички или Баба праща поздрави и се извинява

Преди време един приятел ме посъветва, да се фокусирам над писането на рецепти, а не толкова върху "душевното си състояние" в статиите за блога.
Старая се да следвам този съвет, за да не бъда досадна. Но сега имам истинско желание да споделя защо точно тези кифлички и защо точно днес.
В събота сутрин обикновено нямам време за четене и обикновено винаги чета :) Това е краденото ми време за кафе в леглото и книга. А точно тази събота, когато всичко е затрупано със снежен юрган и е тихо и чисто, мога да потъна в някоя хубава история. Изглежда историите на Фредерик Бакман винаги са хубави. Истории, които ми напомнят, че един живот не е достатъчен, за да разбера живота. Както и че аз имах баба супер герой и нейната супер сила беше да е хибрид между вулкан и торнадо.
Бабата в историята на Бакман яде канелените кифлички с бира. Моята баба пък, научи рецептата за тях, преди много години. Когато още се люлеех на люлката на вилата, четях Карлсон и исках също като него да ям кифлички. Ядях шведски кифлички, приготвени от баба ми, гонех котките и бях щастлива.
Днес също бях щастлива, макар че книгата ме разплака... Е, това е добър повод, да издиря рецептата и да приготвя първите си шведски канелени кифлички, нали?

След това кратко лирическо отклонение, ето и рецептата :)

Продукти:
за тестото:
3 ч.ч. пресято брашно + брашно за поръсване
1/2 ч.ч. кафява захар
1 пакетче суха мая
1/2 ч.л. сол
2 с.л. разтопено масло
150 мл. мляко

за плънка:
100 гр. меко масло
1/2 ч.ч. кафява захар
2 с.л. канела
1 жълтък за намазване

Приготвяне:
1. Сухите съставки за тестото се смесват и се прави кладенче
2. Маслото се разтапя, млякото се затопля и се смесват
3. Млечно-маслената смес се сипва на тънка струйка в кладенчето и постепенно се размесва меко тесто
4. Тестото се слага на топло (аз го слагам във фурната на 50 градуса), да втаса, докато удвои размера си
5. Плънката се приготвя като захарта и канелата се смесват и се разбиват с маслото на мека паста
6. Когато тестото втаса, се дели на две части.
7. Всяка половинка от тестото се разточва на тънък правоъгълник и по средата му се размазва канелено-захарната паста.
8. Тестото се навива по дължина и се реже на 5 сантиметрови парчета.
9. Парчетата се нареждат в тава върху хартия за печене и се намазват с разбития жълтък.
10. Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса 35-40 минути. Първо 20 минути пека с нагряване отдолу и вентилатор и после от двете страни с вентилатор.

Консумират се с кафе или чай. Или бира :)

Харесай ме във facebook




Няма коментари:

Публикуване на коментар